Görögország: Mi van akkor, ha nincs QR-kód? | Ferihegy parkolás és ami mögötte van.

Rengeteg cikk, kép és mém jelent már meg ezzel a témával kapcsolatban, de úgy érzem, hogy nem lehet elégszer hangsúlyozni a jelentőségét:

Annak, aki Görögországba utazik, ki kell töltenie egy online űrlapot, minimum 24 órával az indulás előtt! Az űrlap angolul van, de nem bonyolult, a Google Chrome böngészője még le is fordítja magyarra, ha beállítjuk, de sok utazási iroda feltett már kitöltési útmutatót az oldalára. Azonban még egyszer hangsúlyoznám: a kitöltés egyszerű, mint az 1x1.

Kitöltés után a megadott e-mail címre fog megérkezni a QR-kód az utazás előtti éjszakán 23:00 óra körül (+/- 1-2 óra). Ezzel kóddal az utas a beutazásnál részt vesz a „COVID-19 teszt tombolán”. A kiválasztás szúrópróbaszerű, nem tesztelnek mindenkit. A tapasztalat az, hogy a magyarokat egyébként békén hagyják. 1-2 tesztalany jut egy repülőre. Abban az esetben, ha önt kiválasztották a tesztre csak együtt kell működnie, a teszt gyors és fájdalommentes. Az eredményt azon a szálláson kell megvárni, amit az űrlap kitöltésénél megadott. Ez nem több mint 24 óra és csak akkor értesítenek, ha az eredmény pozitív.

Mi van akkor, ha nincs QR-kód?

Röviden: BAJ!
Sajnos, ilyen eset is előfordult már, nem is egy, hanem három, (illetve kettő és fél).


- Az első esetnél magam sem tudtam, hogy mi a teendő. Persze azt igen, hogy valószínűleg ebből nem lesz repülés, de felajánlottam, hogy kiviszem őket a Ferihegyi parkoló kisbuszával a Liszt Ferenc repülőtérre. Két óra elteltével már kezdtem örülni, hogy talán mégis sikerült feljutniuk a járatra, sajnos azonban nem ez történt, sőt, rendőri kisérettel jöttek ki a terminálból. Ők kicsit „túltolták” és a légitársaságot hibáztatták. Próbáltam nekik segíteni, hogy másnap is indul járat, de csak azt hajtogatták, hogy ők most elbuktak mindent. Végül valóban elbukták az utat, hiába találtam járatot másnapra 20.000 Forintért, nem utaztak el azzal.

- A második esetnél már felkészítettem az ügyfeleket, hogy 99%, hogy nem fognak tudni elutazni és azt tanácsoltam, hogy kezdjenek el másnapra jegyet nézni. Sajnos nem jött be az az 1% esély, amit adtam és értük is vissza kellett mennem a repülőtérre. Viszont mire kijöttek a terminálból már megvették a jegyet másnapra, lelevelezték a hotellel, hogy egy nappal később várják őket. Egy szóval nem pánikoltak, hanem higgadtan kezelték a helyzetet és elismerték, hogy hibáztak.

- A harmadik eset viszont egy adminisztrációs hiba volt. Nem stimmelt a beutazás dátuma. Egy nappal korábbra volt megírva a regisztráció, így sajnos ez az ügyfél is lemaradt a gépről, azonban másnap sikeresen elutazott.

A lényeg, hogy felesleges vitatkozni a légitársaság munkatársaival, nem tehetnek róla, hogy az utas nem felel meg az éppen aktuális beutazási feltételeknek. Leginkább a második és harmadik esetben leírtak alapján érdemes eljárni. Lehet, hogy extra költséggel jár, de véleményem szerint inkább egy kis ráfizetéssel elutazok, mint sem, hogy elbukjam az egész utat.

Várjuk kedves ügyfeleinket a Liszt Ferenc repülőtér mellett található Budapest Reptér Parkolóban és igyekszünk mindenben a segítségükre lenni, ami megkönnyíti parkolását „Ferihegyen”.